Dwujęzyczne dzieci

      W roku szkolnym 2024/2025 w przedszkolu ruszył Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci” polegający na poszerzeniu możliwości nauki języka angielskiego przez dzieci 3-4 letnie. Program ma na celu wprowadzenie dzieci w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego tak, aby angielski nigdy nie stał się dla dziecka językiem obcym. W ten sposób dziecko naturalnie - czyli na tych samych zasadach jak pierwszy - nabywa drugi język. Zabawy w języku angielskim z wesołymi żuczkami Baby Beetles odbywać się będą codziennie w ramach podstawy programowej w grupach dzieci 3 i 4 letnich.


INNOWACJE

                                                                        INNOWACJE PEDAGOGICZNE  REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM  2025/2026


Program logopedyczny

         Informujemy Rodziców, iż od listopada 2024 roku rusza kolejna edycja Miejskiego Programu Wspomagania Dzieci z Deficytami w Rozwoju Mowy i Komunikacji Językowej, który ma służyć wstępnej ocenie logopedycznej dzieci 3-letnich. Nauczycielki prowadzące grupy dzieci 3 letnich  będą prowadziły przesiewowe badania logopedyczne. Badania będą miały charakter profilaktyczny i będą służyły  wstępnej ocenie logopedycznej dzieci. Ich celem jest wykrywanie ryzyka bądź istniejących zaburzeń rozwoju mowy dziecka. Karta badania przesiewowego, opracowana została przez Miejski Zespół Wspomagania,  przeznaczona jest dla dzieci 3 - letnich.
Dzieci 4 - letnie, przebadane w poprzednim roku szkolnym badane będą wiosną 2025 r.
         Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanym dla Rodziców poradnikiem Logopedyczne ABC


Rośnijmy razem - Growing Up Together

          Informujemy Rodziców, iż Miasto Białystok rusza z realizacją programu skierowanego do rodziców dzieci do 4 roku życia „Rośnijmy razem - Growing Up Together”. Program ma na celu wzmocnienie kompetencji wychowawczych rodziców w postaci bezpłatnych warsztatów ( 11 warsztatów  - 2 godz.)
* Warsztaty oferują wsparcie eksperckie i praktyczne narzędzia wychowawcze, odpowiadając m.in. na pytania: jak budować dobre relacje z dzieckiem, wyznaczać granice, radzić sobie z wybuchami gniewu czy wspierać rozwój emocjonalny dziecka;
* Umożliwiają nawiązanie wartościowych relacji między rodzicami - wymianę doświadczeń oraz budowę lokalnej społeczności wspierającej rodzicielstwo;
* Podnoszą kompetencje rodziców , co przekłada się na lepsze przygotowanie dzieci do przedszkola i szkoły.